Osobně VR headset mám. Koupil jsem ho v prosinci právě kvůli Half-Life.
Dřív jsem na VR měl stejný pohled, jako asi většina lidí, ale když jsem headset koupil a mohl vyzkoušet na několik hodin, naprosto jsem změnil názor.
Osobně mi na VR přijde naprosto nejlepší fakt, že "mám ve hře ruce". Ani ne tak pohyb nebo rozhlížení, ale intuitivnost hry, kdy můžu používat ruce a dělat věci tak, jak bych je dělal v reálném světě.
Třeba otevírání dveří: tlačítko? Ne, chytnu dveře za kliku a otevřu je. Můžu je třeba jen pootevřít jen trochu a prohodit granát.
První den jsem strávil několik hodin jen ve SteamVR Home, což vlastně ani není hra. Stačí tužka na kreslení do vzduchu a pár předmětu ne pohazování
Co se týče peněz... Můj setup je notebook Dell G5 s RTX 2060 a i7 8750h za 30000 Kč. Headset jsem koupil bazarový HTC Vive za 8000 Kč. K tomu jsem za ušetřené peníze koupil Valve Index Controllery za 8000, ale s HL:A v ceně.
Vzhledem k tomu, že herní notebook jsem měl ještě před tím, než jsem o VR začal uvažovat, byla pro mě investice do VR 16000 Kč + hry.
Na druhou stranu, Index Controllery sice o hodně zlepší zážitek ze hry (snímají prsty jednotlivě) ale nejsou nutnost. Pak jsou možnosti jako Oculus (chtěl jsem přímo SteamVR headset, což Oculus není, ale je kompatibilní), které jsou zase cenově jinde.
Takže, VR, myslím, se dá bez problému utáhnout ze studentských peněz (kdyby náhodou, nemyslím, si, že bych byl nějaký rozmazlený děcko)
Jinak... @wrah666
A) Zmíněno výše
B) Hubu jsem si ještě nerozbil (mám pokoj 1.5x2 m)
C) Psa jsem taky ještě nezašlápl, ale riziko tam je, když se člověk nechá moc vtáhnout do hry
D) Absolutně, než se člověk VR naučí, rozbít něco (třeba ovladač o zeď) je jednoduchý (mně se naštěstí nic rozbít nepovedlo, protože si dávám pozor na hranice a má uklizenou podlahu)
E) Jsou hry (třeba Boneworks), který jsou převlečený motion-sickness, ale většina her je naprosto bez problému. I když hra obsahuje plynulý pohyb, tak po pár 20 minutových úsecích, ze kterých trochu bolí hlava si tělo zvykne a je to bez problému. Jsou ale lidi, kteří jsou citlivější. Když jsem dal VR vyzkoušet mamce, po 10 minutách říkala, že ji bolí hlava.
@DarkRichellieu
Myslím, že ovladač+myš+headset není v ničem lepší, než plochá obrazovka. Jak jsem psal výše, ve VR se mi líbí, že můžu používat ruce.
Odpovědět0 0
Tak já teda nevím, mě se zvedal žaludek z toho neustálého přeskakování, vždyt to je pičovina, a kde je páčidlo?
A vubec systém kdy furt musí něco hledat aby mohla střílet, všude rozázené zásobníky do zbraní a lékarničky. Co to je za kravinu? Supermoderní výtah v polorozbořeném domě? Proč a na co? jediný čím se odlišuje od obyčejných vytáhů je futuristické provedení konzole opět s tlačítkama, nahoru a dolů, no to je teda scifi. Domnívám se že to celé není vymyšlené, stačílo aby ses pohyboval jedním prstem. Tohle je na celou sestavu jak chození tak i rukavice abys ovládal ruce ve hře, držet nějaký joysticky místo ruk v reálu a ovládat tím ruce je prostě kravina, budeš chtít něco pustit a pustíš joystick.
Prostě celej boj se deklasuje na boj člověka s VR a né s protivníky ve hře, ti budou muset bít blbí, slepí a hluší aby to vůbec bylo zábavné. Tímhle to posrali na plné čáře, jak Blizzardi s Diablem na mobily.
Odpovědět2 3
Jo a ještě si neodpustím, s touhle kravinou se programujou, ale aby naprogramovali nějaký fungující anticheat do CSGO, to né.
Proč furt hraju s polákama, turkama a rusákama? Proč mě server deklasuje jako východní odpad? Za dva roky co hraju CSGO jsem nehrál s němcama, rakušáakama, francouzama ani španělama, mě nevykládejte že ti csgo nehrtajou, ve starí jednašestce, když se dostanete na německej server tak to tam lítá jako prase a cheateří letí okamžitě. Tam si ani nešrknete a csgo při kompetetivním zápasu vždycky bude vždy minimálně jeden cheater.
Obrovskej potenciál, s pomalovanejma zbraněma to je super, ale hratelnost jde do záchoda. Chtělo by to nějakou novou pořádnou konkurenci, aby valve dostalo přes držku, epic na to nejspíš nestačí.
Odpovědět1 1
Sorry, ale třeba Index Controller máš napevno připásanej k dlani, takže pouštění je součást používání. Vive Wands jsou na těžší, ale taky jsem to zkoušel. Combat v Boneworks je naprosto nesrovnatelnej s plochou obrazovkou.
CS:GO... mají dedikovaný servery pro Z Evropu a V Evropu, ano, Z státy nás vidí jako V Evropu a proto hrajeme obvykle na V serverech. Jinak, komunitní servery? Klidně můžeš hrát tam a casto s lepším anticheatem.
Odpovědět1 0
Uměl bych si představit, kdyby zůstala klávesnice a myš a na hlavě jsem měl brýle. Myší bych ovládal zbraň, klávesnicí bych ovládal pohyb a hlavu bych používal k rozhlížení se kolem. O VR jsem ještě neprojevil žádný zájem a nevypadá to že by se na tom mělo mělo změnit ani s Half-Life: Alyx
Odpovědět1 0
Já tak hraji Fallout 4 a další hry s pimax a VorpX. Je to paráda, lepší jak nějaké "pošahané" ovládače v ruce. Jediné na co si třeba zvyknout je ovládaní klávesnice poslepu (poslouží vroubkovaná tlačítka) a to ze sedíte a postava se hýbe.
Odpovědět1 0
Mě by zajímalo, kolik lidí to bude reálně hrát...resp. kolik lidí má vůbec VR na takové úrovni, aby se jim z toho nezvedal kufr...
Odpovědět0 0
Zatím vidím VR náaledovně:
A) nutno koupit počítač drahý jak prase, plus ne levnou helmu.
B) šance (při dlouhodobém používání spíš jistota) si rozbít hubu.
C) šance zašláponout psa, kočku, dítě..
D) šance něco rozbít.
E) a jako bonus zvedající se žaludek.
Vynechal jsem něco podstatného? Vidíte někdo důvod si to kupovat? :)
Odpovědět2 7